روشهای تمیز کردن طلا
نوشته شده توسط : رعنا

شستشوی طلا در خانه به راحتی و با چند روش خیلی راحت انجام می شود. شاید تمیز کردن برخی از آنها مانند دستبند طلا ساده تر و راحتتر از مثلا یک انگشتر با نگین های ریز باشد. در این مقاله  شما را با 4 روش خیلی ساده آشنا خواهیم کرد که با ساده ترین وسایلی که هر شخصی در خانه ی خود دارد انجام می شود. با ما همراه باشید.

1- استفاده از مایع ظرفشویی

در این روش یک پیاله کوچک  را از آب پر کنید و چند قطره مایع ظرفشویی را در آن بریزید و به هم بزنید تا خوب مخلوط شوند.

استفاده از آب شهری برای تمیز کردن طلا بلا مانع است اما شما می توانید از آب کربناته نیز استفاده کنید. کربنات موجود در این آب، چربی را بهتر از بین می برد. همچنین باید توجه داشته باشید که در استفاده از آب جوش احتیاط کنید چرا که طلا هایی که سنگ و جواهرات ظریف دارند ممکن است آسیب ببینند.

در مرحله بعد برای برق انداختن طلا ی خود آن را در محلول آب و مایع ظرفشویی قرار دهید. 15 دقیقه کافیست تا این محلول چربی ها و کثیفی های طلای شما را از بین ببرد.

برای نتیجه گیری بهتر بعد از بیرون آوردن طلای خود از  این محلول از یک مسواک استفاده کنید. مسواک را روی تمامی سطح طلای خود بکشید و تما درز های آن را با مسواک تمیز کنید.

حالا وقت آن رسیده که طلای خود را زیر شیر آب بشوئید. طلاهای ساده را با آب گرم و طلاهایی که دارای سنگ ها ی قیمتی هستند را با آب ولرم رو به سرد شستشو دهید ، چراکه ممکن است جواهر زیر آب گرم بشکند.

پس از شستشوی طلا آن را با یک  حوله ی نرم خشک کنید.

به همین راحتی بعد از انجام این چند کار مشاهده خواهید کرد که طلای شما همانند روز اول درخشش و جلای  کافی را پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید :

خرید انگشتر طلا

2- استفاده از جوش شیرین

یکی از موارد بسیار رایجی که در تمیز کردن طلا کاربرد دارد جوش شیرین است. این ماده ی قوی حتما در خانه ی همه شما موجود است و به راحتی می توانید از آن بهره بگیرید.

برای تمیز کردن طلا مقداری جوش شیرین را با مقداری مایع ظرفشویی مخلوط کنید. از مخلوط شدن این دو ماده خمیری حاصل می شود که می توانید مقداری از آن را با مسواکی برداشته و بر روی طلای خود بزنید و با مسواک نرم به خوبی طلا را تمیز کنید. بعد از آن که به خوبی تمام قسمت های طلای خود را تمیز کردید آن را در زیر آب ولرم شستشو دهید و سپس با یک حوله ی نرم به خوبی خشک کنید. مشاهده خواهید کرد که طلای شما همانند روزهای اولیه ی استفاده ی شما درخشان و براق شده است.

3- تمیز کردن طلاهایی که چسب دارند

برای تمیز کردن طلاهایی که نگین آنها با استفاده از چسب بر روی آنها قرار گرفته است نمی توانید از آب استفاده کنید چرا که آب باعث از بین رفتن خاصیت چسب و سپس افتادن نگین می شود.

در این مواقع برای برق انداختن طلا می توانید چند قطره مایع ظرفشویی را در یک پیاله آب بریزید و یک دستمال یا حوله ی نرم را آغشته به این محلول کنید و سپس بر روی طلای خود بکشید تا تمیز شود.

بعد از آن حوله را به آب ولرم آغشته کرده و دوباره بر روی طلای خود بکشید. مشاهده خواهید کرد که طلای شما همانند روز اولش درخشان خواهد شد.

منبع : https://www.azadi.gold/

 

رفرنس : https://www.azadi.gold/shop/





:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 332
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: